Ruim 1 op 3 start- en scale-ups flirt met beursgang

16/11
2017
Bij de ambitieuze ondernemer staan onder andere een beursgang, nieuwe merkidentiteit en uitbreiding vestigingen komend jaar op de planning

Amsterdam, 16 november 2017 – 37 procent van de ondernemers met een start- of scale-up flirt met het idee om zijn bedrijf binnen een jaar op de beurs te brengen. Dit blijkt uit een onderzoek van Teamleader. 45 procent van deze ondernemers geeft aan dat zij zich het komende jaar daadwerkelijk gaan verloven met een beursgang. Naast deze ambitie staat ook een andere ingrijpende verandering op de planning. De helft van deze ondernemers ziet zichzelf binnen een jaar een flinke investering doen om zijn bedrijf een stap verder te brengen. De bedrijven die inmiddels al langer dan tien jaar bestaan zijn minder ambitieus op deze vlakken. Slechts 10 procent van hen heeft weleens nagedacht over een beursgang en nog geen kwart van deze ondernemers (24%) wil binnen een jaar een grootschalige investering doen.

Ambities blijven, maar worden met de jaren minder

Uit het onderzoek kan geconcludeerd worden dat naarmate bedrijven langer bestaan, de ambities van ondernemers afnemen. Waar de startende zakenman of -vrouw droomt van het doel om zijn of haar eigen bedrijf op de beurs te brengen, weet ruim de helft van de ondernemers met bedrijven die al meer dan tien jaar bestaan (52%) niet wat zijn volgende stap wordt. De rest van deze ondernemers is wel concreet als het om zijn ambities gaat. Van hen werkt 48 procent het komende jaar aan een nieuwe merkidentiteit en de uitbreiden van hun vestigingen.

Een opvallend resultaat, aldus Jeroen de Wit, CEO van Teamleader: “Het lijkt erop dat hoe langer een onderneming bestaat, hoe kleiner de ambities worden. Dit zou niet zo moeten zijn. Wanneer een ondernemer al heel wat jaren meegaat en inmiddels veel ervaring heeft opgedaan, weet hij precies hoe de ondernemerswereld in elkaar steekt. Juist deze kennis kan worden gebruikt om een bedrijf verder te laten groeien, ook als deze al meer dan tien jaar bestaat. Als ondernemer is het altijd belangrijk om de tijd te nemen om een strategische visie op de toekomst te ontwikkelen én te behouden.”

Tijdcapsule

Teamleader helpt ondernemers om meer bezig te zijn met hun toekomstvisie en ambities en lanceerde daarom het online platform de Tijdcapsule. Ondernemers krijgen hier de mogelijkheid om de plannen vast te leggen. Over verschillende tijdperiodes worden ze hieraan herinnerd om terug te kijken naar wat er wel en niet van de plannen terecht is gekomen. Tevens biedt dit platform de mogelijkheid om met elkaar te netwerken, op basis van de gegeven input in de tijdcapsule.

Datum: donderdag 16 november 2017, 09:42
Bron: Teamleader
Categorie: Economie

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry