Archief 16 Juni 2015 : Internet en ICT

Eindelijk: de Ask toolbar wordt ongewenst verklaard

Microsoft heeft de meeste versie van de beruchte Ask.com toolbar als ongewenste software aangemerkt, las ik bij Ars Technica. Niet echt formeel een juridische beslissing natuurlijk, maar het bedrijf is op het Windowsplatform zo machtig dat hun woord echt wet is in dit soort situaties. Wat mij betreft de hoogste tijd want ik krijg er schele juridische jeuk…Lees verder

Support op Windows Server 2003 stopt over een maand

SCHIPHOL (EZPress) - Nog een maand te gaan en dan stopt Microsoft met de ondersteuning van Windows Server 2003/R2. Na 14 juli 2015 is er vanuit Microsoft geen technische ondersteuning meer voor de 2003/R2-versie van Windows Server en geeft het bedrijf ook geen (security-)updates en patches meer vrij. Dat maakt systemen kwetsbaar voor aanvallen van…Lees verder

Infopact vergroot aanbod voor resellers met Vast-Mobiel Integratie

Rotterdam, 16 juni 2015 – Infopact, leverancier van zakelijke IP-communicatieoplossingen, lanceert vandaag Vast-Mobiel Integratie. Met deze oplossing voorziet zij in de groeiende vraag naar oplossingen voor mobiel werken en helpt zij resellers over een relevant aanbod te beschikken. De nieuwe dienst maakt het voor ondernemers in het MKB mogelijk om…Lees verder

Facebook’s berichten zijn ‘for your eyes only’

Onlangs werd bekend dat Facebook ondersteuning voor OpenPGP heeft toegevoegd. Wat is dat eigenlijk en waar is het goed voor? En ook niet onbelangrijk: waar zorgt het niet voor? Vragen en nog meer vragen. We geven je graag de antwoorden. Wat is dat Facebook? En OpenPGP? Oké, wat Facebook is hoeven we je niet uit te leggen. Maar het kan goed zijn dat je…Lees verder

Professionals aan de slag met bestrijding van online reputatieschade

AMSTERDAM (EZPress) - Een rechter in Frankrijk heeft Google vandaag vijftien dagen de tijd gegeven om `the right to be forgotten` uit te breiden naar al haar zoekmachines - wereldwijd. Online reputatiemanagement wordt steeds belangrijker. Hiervoor is dan ook professionele kennis en ervaring vereist. Wanneer uw online reputatie onnodig wordt geschaad, kunnen…Lees verder

Het tijdperk van het privacy-charme-offensief is aangebroken

Google gaat privacy redden! Het bedrijf kondigde onlangs aan gebruikers meer controle te geven over hun gegevens. Dat is lovenswaardig, maar er is nog veel werk aan de winkel. Hoewel steeds meer bedrijven en organisaties aangeven privacy te willen waarborgen om tegemoet te komen aan een terechte zorg, is het belangrijk dat er op een veel fundamenteler…Lees verder


Website by Web Chemistry