Archief 05 December 2011 : Weer en Verkeer

St. Servaasbrug gerenoveerd, walradars geplaatst, Stuw Borgharen opgehoogd

Rijkswaterstaat heeft enkele werken op, langs of over de Maas bij Maastricht opgeleverd en daarmee op verschillende fronten gewerkt aan veiligheid en duurzaamheid voor scheepvaart, passanten, plant en dier.Lees verder

Informatiecentrum Omleggen Zuid-Willemsvaart gesloten op donderdagavond 15 december

Het informatiecentrum over de omlegging van de Zuid-Willemsvaart, het Kanaalpark en de N279 Noord is normaal gesproken iedere derde donderdagavond van de maand geopend. Bij wijze van uitzondering is het Informatiecentrum op 15 december gesloten. Rijkswaterstaat verwacht geen bezoekers, zo dicht voor de feestdagen.Lees verder

Verkeershinder op de A6 tussen St.Nicolaasga en Bant

Donderdagavond 8 december vinden er tussen 20.00 en 06.00 uur werkzaamheden plaats aan op- en afritten op de A6 tussen St.Nicolaasga en Bant. Gedurende die periode zijn de afrit Oosterzee (nr. 18) en de oprit Lemmer (nr. 17) voor het verkeer vanuit de richting Joure afgesloten. Er geldt op de A6 een lagere maximumsnelheid van 70 km/u.Lees verder

Afvoer en waterstand bij Lobith stijgen weer

Op 30 november is bij Lobith de laagste waterstand ooit gemeten, 6,89 m+NAP. Dit is 1 centimeter lager dan de laagste waarde tot nu toe, 6,90 m+NAP. De afvoer op 30 november bedroeg 789 m3/s. Deze afvoer is niet de allerlaagste die ooit is gemeten, doordat de bodem van de Rijn in de loop der jaren is gedaald.Lees verder

Tijdelijke avond- en nachtafsluiting afrit A4 Leiden / N206 (afrit 7)

De afrit Leiden / N206 (afrit 7) voor het verkeer komend vanaf de A4 vanuit de richting Amsterdam wordt tijdelijk voor verkeer afgesloten. Deze afsluiting is noodzakelijk om de afrit te verleggen vanwege de verbreding van de A4.Lees verder

Wachten, wachten en nog eens wachten

Iedereen staat wel eens in de file, zelfs schippers. Zij moeten soms uren wachten voor sluis Eefde. Wat betekent dat voor een schipper, voor zijn werk en voor zijn inkomsten? “Extra wachttijd kost handenvol geld.”Lees verder

Sluis Eefde kan duurzaam worden

Gebouwen in Nederland worden steeds duurzamer: ze worden ontwikkeld, gebouwd en gebruikt met respect voor mens en milieu. Ook sluizen kunnen duurzamer, vindt Sjoerd van der Linden, Technisch Manager van Rijkswaterstaat. Sluis Eefde wordt een voorbeeldproject.Lees verder

Het Twentekanaal door de jaren heen

Het kanaal en de bijbehorende sluizen en bruggen vormen een belangrijk en vertrouwd deel van het Twents landschap. Toch was dat niet altijd zo. De huidige architect van Sluis Eefde maakt een cultuurhistorische verkenning. Over aanleg, verwoesting en wederopbouw.Lees verder

160 vrachtwagens per dag over het Twentekanaal

Aanpassing van het Twentekanaal levert een impuls op voor de regionale economie. Auke ten Cate, adviseur bij de Kamer van Koophandel Oost-Nederland en penningmeester van de Nederlandse Vereniging van Binnenhavens: “De regio kan niet zonder het Twentekanaal.”Lees verder

Ondertussen … bij kanaal Almelo-De Haandrik

Het Twentekanaal gaat op de schop, maar ook elders in Oost-Nederland worden waterwegen verbeterd. Zo ondergaat ook kanaal Almelo-De Haandrik een metamorfose. Beitske de Jager, projectsecretaris van de provincie Overijssel, vertelt over de voortgang.Lees verder

Evaluatie alcoholslotprogramma

Op 1 december 2011 is het alcoholslotprogramma in werking getreden. Doel van de maatregel is het rijden onder invloed van alcohol verder terug te dringen. Rijkswaterstaat voert een evaluatie van het alcoholslotprogramma uit. Onderdeel van deze evaluatie is een enquête onder mensen die het programma krijgen opgelegd. Op deze pagina vindt u meer informatie…Lees verder


Website by Web Chemistry