Archief 01 December 2010 : Weer en Verkeer

Snelheidsbeperking van 90 kilometer per uur op de A58 bij nieuwe Knooppunt De Roode Leeuw

Rijkswaterstaat stelt vanaf 1 december 2010 het nieuwe knooppunt De Roode Leeuw open voor het verkeer. Hierdoor ontstaat er een snelle verbinding tussen Arnestein en de A58 richting Vlissingen en Goes.Lees verder

Landelijk draaiboek hoogwater en overstroming verschenen

Op 18 november 2010 is het Landelijk draaiboek hoogwater en overstromingen verschenen. Hiermee is een forse stap gezet in het verbeteren van de landelijke organisatie, binnen de waterkolom, bij een grootschalige overstroming. De waterkolom bestaat uit: de waterschappen, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de provincies.Lees verder

A1: weekendwerkzaamheden uitgesteld wegens weersomstandigheden

Vanwege de slechte weersverwachting heeft Rijkswaterstaat besloten om komend weekend van vrijdag 3 december tot maandag 6 december geen werkzaamheden uit te voeren op de A1. Er waren werkzaamheden gepland tussen knooppunten Muiderberg en Eemnes richting Amersfoort en tussen knooppunten Diemen en Watergraafsmeer richting Amsterdam. Lees verder

Vastgelopen veerboot rond 18.30 mogelijk los

Rederij Wagenborg verwacht dat rond 18.30 uur de MS Monnik bij hoog water door opwaartste druk zelfstandig vrij kan komen. Rijkswaterstaat, Kustwacht en rederij Wagenborg hebben hierover overleg gehad. Rijkswaterstaat is met de Amasus nog steeds ter plekke.Lees verder

Veerboot Schiermonnikoog vastgelopen

Vanmorgen rond 8 uur is de veerboot van Schiermonnikoog naar Lauwersoog vastgelopen net buiten de haven van Schiermonnikoog. Aan boord van het schip bevinden zich 52 personen (incl. bemanning veerboot). Veiligheid van de passagiers en de bereikbaarheid van Schiermonnikoog staan voorop.Lees verder

Gratis sms-dienst voor schippers tijdens stremming kolk Prinses Beatrixsluis; 4-22 december

Rijkswaterstaat voert van 4 december tot en met 22 december werkzaamheden uit bij de Prinses Beatrixsluis. De stortebedden worden dan vernieuwd. Dit is nodig om de bodem in de fuik voor de sluis te beschermen en te voorkomen dat er stenen tussen de sluisdeuren terecht komen. Schippers kunnen op de hoogte blijven van de actuele wachttijden door gebruik te…Lees verder


Website by Web Chemistry