Archief 31 Oktober 2010 : Economie

Boeing krijgt droomorder uit Vietnam

Vietnam Airlines heeft zaterdag een order getekend voor de aanschaf van acht Boeing 787-9 Dreamliners van fabrikant Boeing. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Hillary Clinton, was aanwezig bij het zetten van de handtekeningen onder de order die minstens 1,55 miljard dollar waard is.Lees verder

'IMF als bad cop bij noodfonds eurolanden'

AMSTERDAM (ANP) - Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) moet betrokken blijven bij het noodfonds voor eurolanden. Dat zei Age Bakker, de Nederlandse IMF-bewindvoerder zondag in televisieprogramma Buitenhof.Lees verder

Apple klaagt Motorola aan om patentbreuk

MADISON (ANP) - Apple, de maker van de iPhone, heeft concurrent Motorola aangeklaagd voor inbreuk op zijn patenten. Dat bleek dit weekend uit documenten van een Amerikaanse federale rechtbank in de staat Wisconsin.Lees verder

Irak dichtbij afronding gascontract Shell

BAGDAD (ANP) - De Iraakse overheid verwacht binnen enkele dagen de definitieve versie van een gascontract met olieconcern Shell klaar te hebben. Dat zei de Iraakse olieminister Hussain al-Shahristani zondag.Lees verder

Japan en Vietnam gaan zeldzame metalen winnen

HANOI (ANP) - Vietnam heeft Japan gekozen als partner voor de winning van zeldzame aardmetalen die gebruikt worden in elektronische apparaten. Dit zei de Japanse premier Naoto Kan zondag.Lees verder

'Marks & Spencer terug in Europa'

LONDEN (ANP) - De Britse kledingketen Marks & Spencer (M&S) is van plan om terug te keren op het Europese vasteland. De Britse krant The Sunday Telegraph schreef zondag dat het bedrijf eigenaren van winkels die tien jaar geleden zijn verkocht heeft benaderd voor een terugkoop.Lees verder

Instemming cao vrachtwagenchauffeurs

AMSTERDAM (ANP) - Leden van FNV Bondgenoten hebben ingestemd met een tweejarige cao voor het beroepsgoederenvervoer. FNV Bondgenoten maakte dat zondag bekend.Lees verder

KLM: ouderwetse klantenservice op de schop

ENTEBBE (ANP) - Luchtvaartmaatschappij KLM wil een flink deel van de klantenservice in de toekomst via social media als twitter en Facebook laten lopen. Sinds kort kunnen klanten op elke vraag of opmerking via een van de netwerksites antwoord verwachten van KLM.Lees verder


Website by Web Chemistry