Archief 15 Juli 2010 : Entertainment

Nederlander zag gemiddeld zeventien WK-wedstrijden

De Nederlandse WK Voetbal-kijker heeft gemiddeld 17,4 van de 64 wedstrijden gekeken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek, meldt de NOS. Volgens de NOS is de Nederlandse kijker `WK- verslaafd’. “Deze verslaving bleek nóg iets erger te zijn bij mannen: mannen zagen gemiddeld 20 duels, terwijl vrouwen naar gemiddeld 14 wedstrijden…Lees verder

Nederlandse tv-serie over mysterieus dorpje op komst

De NCRV en NPS slaan de handen ineen en komen in het voorjaar van 2012 met de nieuwe zevendelige dramaserie De Geheimen van Barslet op Nederland 2. Deze serie vertelt het verhaal van de mysterieuze gebeurtenissen die plaats- vinden in het idyllische plattelandsdorpje Barslet. Wonderlijke voorvallen houden de bewoners in hun greep. “Een jongen sterft…Lees verder

Albert Verlinde noemt SBS-kijkers ‘losers’

Albert Verlinde vindt de mensen die het verslag van de Oranje-huldiging in Am- sterdam niet bij Nederland 1, maar bij SBS 6 hebben gevolgd, `losers’. Het gaat om gemiddeld 368 duizend mensen. “SBS had voor heel veel geld die rechten gekocht, weet je wel. Ze riepen: `O, wij zenden die intocht uit!’ En ze zijn echt onderuit gegaan wat de…Lees verder

Kalverliefde op het Argentijnse platteland

De tegen de puberteit aanzittende Jorgelina brengt de zomer met haar vader door op het platteland terwijl haar moeder en oudere zus in de stad zijn achtergebleven.Lees verder

Jubilerend Extrema

• Zaterdag vijftiende editie van Extrema Outdoor op Aquabest bij Eindhoven • Marcel Mingers van de organisatie blikt terug en vooruit op bijna uitverkochte editie • “Het was zo mooi, dat mensen elkaar huilend omhelsden”Lees verder

TROS stuurt 3J’s naar Eurovisie Songfestival

De TROS stuurt de Volendamse act 3J’s volgend jaar mei naar het Eurovisie Songfestival in Duitsland. Dat heeft de TROS donderdag bekendgemaakt. De 3J’s bestaan uit Jaap de Witte, Jaap Kwakman en Jan Dulles en werden bekend als de vrienden van Jan Smit. Het trio gaat vijf liedjes maken, waarna een vakjury en het kijkerspubliek tijdens het…Lees verder

Boetes voor te veel reclame bij NPO en SBS

Het Commissariaat voor de Media legt de Publieke Omroep en SBS allebei een boete op voor het overschrijden van de maximaal toegestane hoeveelheid reclame per uur. “Een steekproef in 2009 heeft uitgewezen dat beide organisaties meerdere malen het maximum van twaalf minuten per uur met twee tot soms wel vijf of zes minuten hebben overschreden“,…Lees verder

NPO betreurt overschrijding reclameminuten

De Publieke Omroep betreurt de boete van 117.500 euro voor het overschrijden van het maximaal aantal toegestane reclameminuten per uur in het jaar 2009. Het gaat om zes gevallen, meldt de NPO. “De overschrijdingen zijn ontstaan door het onvoorzien uitlopen van live-uitzen- dingen. Hierdoor viel een reclameblok binnen een volgend klokuur, wat tege-…Lees verder

Bond tegen Vloeken pleit voor wegpiepen vloeken op tv

De Bond tegen het Vloeken, een christelijke organisatie die zich inzet voor respectvolle taal, wil dat Nederlandse tv-zenders vloeken en scheldwoorden in tv-programma’s gaan wegpiepen, zoals dat in de Verenigde Staten ook gebeurt. “Alles wegpiepen en anders een flinke boete“, zegt directeur Theo Bor bij RTL Nieuws. “Wij staan achter…Lees verder

TROS-directeur blij met Songfestival-inzending 3JS

TROS-directeur Peter Kuipers is er trots op dat hij de 3JS heeft kunnen strikken om volgend jaar te zingen op het Eurovisie Songfestival in Duitsland. “Met de keuze voor de 3JS blijven we dicht bij onszelf en bedienen we een grote groep liefhebbers“, zegt Kuipers donderdag. “3JS zingt in het Nederlands met een internationale klank en…Lees verder

SBS: ‘Mystery Popstars zijn gesprek van de dag’

De `Mystery Popstars’ uit de eerste aflevering van Popstars blijven volgens SBS 6 de gemoederen bezighouden in Nederland. “De Mystery Popstars zijn het gesprek van de dag“, meldt het station. Mystery Popstars zijn kandidaten die in eerste instantie anoniem meedoen aan de talentenjacht, omdat ze al bekend zijn. In de eerste aflevering deed…Lees verder

Mediabureaus verwachten moeilijk najaar SBS

Verschillende mediabureaus vrezen dat de drie SBS-zenders het komend najaar moeilijk zullen krijgen om verloren markt- aandeel terug te winnen. De bureaus, die adverteerders adviseren over recla- mebestedingen, zien risico’s in de grote hoeveelheid aan nieuwe programma’s. “RTL heeft op dit moment het initiatief en SBS moet bewegen. Het is…Lees verder


Website by Web Chemistry