Netwerk van lokale tussenpersonen LeasePlan groeit naar 50 partners

17/05
2013
ALMERE (EZPress) - LeasePlan Direct Partner, het netwerk van autodealerbedrijven en tussenpersonen die het MKB adviseren over leasemogelijkheden bij het gelijknamige LeasePlan, groeit gestaag. Sinds de start twee jaar geleden heeft het netwerk zich uitgebreid tot een groep van vijftig lokale partners. Het aantal leasecontracten dat via dit verkoopkanaal werd afgesloten bij LeasePlan groeide in een jaar tijd met ruim 50% en beslaat nu een kwart van het gehele MKB-segment. De leasemaatschappij ziet in de huidige economie vooral voor autodealers veel kansen weggelegd, evenals voor tussenpersonen die zich specifiek richten op leasing van auto’s.

Uit eerdere berichten van LeasePlan bleek al dat kleine en middelgrote bedrijven hun bedrijfsauto’s in toenemende mate leasen, omdat zij daarmee in de huidige markt broodnodig werkkapitaal kunnen vrijmaken. Een deel doet dat zelfstandig online, maar de leasemaatschappij erkende in een vroeg stadium al dat er nog steeds een grote groep ondernemers gesteld is op het persoonlijk advies en de regionale aanwezigheid van hun autodealer of tussenpersoon.

IJzersterke samenwerking

In deze groeimarkt is het voor intermediairs aantrekkelijk om als partner van LeasePlan te opereren, omdat zij hun klanten de ervaring van een vooraanstaand merk kunnen bieden zonder de financiering en het operationele beheer van leasecontracten op zich te hoeven nemen. “De krachtenbundeling in LeasePlan Direct Partner is ijzersterk”, zegt Erik Staat, woordvoerder van LeasePlan Nederland. “De MKB-markt kent zo’n omvang dat het essentieel is om als leasemaatschappij via verschillende verkoopkanalen aanwezig te zijn. Dus ook onder partijen die regionaal sterk aanwezig zijn. Dealerbedrijven en tussenpersonen hebben de klantrelatie, maar niet de ervaring en de schaalgrootte om een goed leaseproduct neer te zetten. Het snelgroeiende aantal contracten dat via partners van LeasePlan getekend wordt, laat zien dat de markt de combinatie van lokale aanwezigheid en ervaring waardeert.”

Kansen voor de dealermarkt

Voor autodealerbedrijven in het bijzonder zijn de extra inkomsten uit autolease momenteel een interessante optie, zeker nu de verkopen onder druk staan. Een van de voordelen van het partnerschap is de ruimte die ontstaat om op meerdere momenten inkomsten te genereren. “Denk in het geval van deze specifieke groep partners aan inkomsten uit bijvoorbeeld verkoop en onderhoud, maar nu dus ook de provisie bij het afsluiten van het leasecontract”, licht Staat toe. “Er zijn al veel autodealers die leasecontracten aanbieden. Zij zijn alleen vaak afhankelijk van een sterk merk binnen hun eigen groep. Als partner van LeasePlan heeft men de mogelijkheid om ook andere merken aan te bieden.”

Inmiddels hebben meerdere autodealerbedrijven zich al aangesloten bij het netwerk van LeasePlan, onder wie Opel en Chevrolet dealer Fred Janssen uit het Gooi en Wassink Autogroep met negen vestigingen in Zuid- en Oost-Nederland (o.a. Ford, Kia en Peugeot).

Het partnerschap is voor tussenpersonen om vergelijkbare redenen aantrekkelijk. LeaseLinq, een online mobiliteitsadviseur uit Harderwijk, is gespecialiseerd in financiering en beheer van auto’s. De organisatie wist vorig jaar in totaal meer dan 400 LeasePlan-contracten af te sluiten. Het hoge marktaandeel binnen het netwerk en hun professionele manier van werken leverde hen in 2012 dan ook het predicaat Partner of the Year op. “Het unieke partnership heeft ons meer klanten en dus meer omzet opgeleverd”, zegt Henk van Zanten van LeaseLinq. “LeasePlan biedt duidelijke contracten met een grote naam, waardoor ondernemers sneller vertrouwen hebben in het product. Wij kunnen ons in onze advisering concentreren op de keuze van auto of vloot en het beheer daarvan.”

Voldoende groeipotentieel

LeasePlan ziet nog voldoende groeimogelijkheden voor het netwerk van intermediairs, en richt zich hierbij met name op dealergroepen, internetadviseurs en assurantietussenpersonen. “Binnen ons netwerk bestaat er nog ruimte voor minimaal eenzelfde aantal nieuwe partners erbij, en die ambitie hebben wij ook. Daarbij moet ik wel aangeven dat wij de voorkeur hebben voor een intensieve samenwerking met onze partners, en dus niet perse een kwantitatieve groei nastreven”, aldus Staat.

//Einde bericht

Bron: Creative Venue

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: vrijdag 17 mei 2013, 15:23
Bron: EZPress Algemeen
Categorie: Algemeen
Tags: Almere, Flevoland, Gelderland, Harderwijk

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry