Burgers kunnen hun huwelijksaanvraag nu vanuit huis regelen op elk soort device.

16/10
2012
’s-Hertogenbosch, 16 oktober 2012 – PinkRoccade Local Government kiest het business-rule platform Aquima van Everest als process engine van de nieuwe burgerzaken oplossing. Voor gemeenten is goede en efficiënte dienstverlening essentieel. PinkRoccade ontwikkelt een nieuwe burgerzaken oplossing die dit combineert met flexibiliteit en business innovatie. Gemeenten kunnen met deze oplossing zelf snel inspelen op veranderingen. De gebruiksvriendelijke selfservice door de burger en efficiënte zaakgerichte afhandeling door de ambtenaar staan daarbij centraal. PinkRoccade verwacht daarmee een aanzienlijke besparing te realiseren op de bedrijfskosten van gemeenten.

Er worden intelligente e-formulieren gerealiseerd die op basis van in Aquima gemodelleerde processen aan de burger of baliemedewerkers worden aangeboden. Dit alles wordt ondersteund door kennisregels, niet alleen voor het controleren en beoordelen van de aanvragen, maar ook voor het routeren en prioriteren van taken voortkomend uit een gevraagde dienst of product. Als er wijzigingen zijn in wetten die op meerdere processen van de gemeente van toepassing zijn, kan gelokaliseerd worden op welke processen deze wet van toepassing is en kan de wijziging in één keer worden doorgevoerd.

Mat Keijer, Business Manager bij PinkRoccade Local Government: “Wij zochten een oplossing die zaakgericht werken bij onze klanten ondersteunt en inspeelt op innovatieve en gebruiksvriendelijke interactie met de burger en ambtenaar. Aquima voldoet aan deze eisen. De reeds afgeronde burgerzaken apps die met Aquima tot stand zijn gekomen, worden enthousiast ontvangen door gemeenten. Ze komen tegemoet aan de wens van gemeenten voor betere dienstverlening en efficiëntere bedrijfsvoering. Ons doel is dat de burger en ambtenaar op deze wijze prettiger kunnen werken en dat gemeenten door het toepassen van deze business innovatie en technologische innovaties minder bedrijfskosten hebben.”

Resultaten

Voor de ontwikkeling van de nieuwe burgerzaken oplossing wordt nauw samengewerkt met verschillende gemeenten. Het is een co-creatie met klanten waarin de pragmatische kennis van gemeenten samen gaat met moderne ICT kennis. Inmiddels zijn er al apps tot stand gekomen voor huwelijksaangifte, verhuizing en geboorte. Zij vullen alle benodigde gegevens, zoals de locatie en gewenste ambtenaar in. Vervolgens komt deze aanvraag terecht in de workflow van de ambtenaar. Hierin zijn alle processtappen end-to-end vastgelegd. De ambtenaar houdt de regie en krijgt een alert als er kritische informatie mist of een volgende stap genomen moet worden. De burger kan zijn aanvraag continu volgen. Door deze manier van werken nemen burgers een belangrijk deel van het proces over en profiteren zij van 24/7 zelfservice. Het bespaart de ambtenaar tijd doordat op deze wijze sneller wordt gewerkt en bovendien heeft de ambtenaar compleet inzicht over inhoud en voortgang.

“Wij zijn verheugd dat Aquima zo’n belangrijke rol vervult in het nieuwe serviceconcept ‘Gemeente as a Service’ van PinkRoccade”, aldus Freek Lemmers, commercieel manager bij Everest. “Met Aquima kunnen kennisintensieve processen eenvoudig worden geautomatiseerd. De combinatie van de domeinkennis van PinkRoccade Local Government met onze technologie maakt dat we binnen de TSS group een zeer sterk product hebben ontwikkeld. Dit is precies de wisselwerking tussen inhoudelijke expertise en innovatieve IT waar wij als organisatie op focussen.”

Datum: dinsdag 16 oktober 2012, 11:22
Bron: Everest
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry