Bezoek één supermarkt

14/09
2012
Om geld te besparen haalt 60 tot 80 procent van de consumenten zijn of haar boodschappen bij meerdere supermarkten. De Tilburgse econoom Mark Vroegrijk toont echter aan dat klanten hierdoor juist méér geld uitgeven, dan wanneer ze trouw blijven aan één enkele supermarkt.

Door boodschappen in meer dan één supermarkt te doen, kunnen consumenten natuurlijk goed prijzen vergelijken en producten kopen bij de supermarkt met de laagste prijs. Toch is al dat rondshoppen uiteindelijk duurder. Dat komt omdat de consument wordt blootgesteld aan verleidingen en aanbiedingen in meerdere supermarkten. Daardoor bespaart de consument wel op de individuele producten, maar is hij toch duurder uit.

Consumenten die vooral uit zijn op het terugdringen van het totaalbedrag aan boodschappen, kunnen dus het beste hun aankopen beperken tot één enkele supermarkt. De grootgrutters zijn gewoon te goed in het verleiden van ons consumenten.

Vroegrijk promoveert op 26 september op zijn onderzoek naar ‘multiple store shopping’.

Lees meer

Statistici: 9/11 opnieuw waarschijnlijk

Griepepidemie op komst

Het mooiste en blauwste fruit

Bron: faqt.nl

Datum: vrijdag 14 september 2012, 11:30
Bron: Metro Wetenschap
Categorie: Wetenschap
Tags: Noord-Brabant, Tilburg

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry