25% meer klachten over webwinkels in 2012

27/07
2012
Webwinkelklanten vaker ontevreden dan klanten fysieke winkel Voor het eerst is het aantal klachten over webwinkels groter dan over fysieke winkels. Dit blijkt uit een rapportage van Consuwijzer, het informatieloket voor consumenten van het Ministerie van Economische Zaken.

Het verschil mag dan maar 6% zijn tussen het aantal klachten van webwinkels en fysieke winkels, het lijkt erop dat het verschil alleen maar zal toenemen. De hoeveelheid klachten over fysieke winkels is namelijk vrij stabiel terwijl het aantal klachten over webwinkels in het eerste halfjaar van 2012 met 25% is gestegen!

Waar het bij webwinkels vooral gaat om klachten over de levering, garantie, ondeugdelijke producten en over betalingen. Bij fysieke winkels draaien de klachten vooral om de garantie en ondeugdelijke producten en diensten.

Met de online Shopscan geeft de Consuwijzer een richtlijn voor het online winkelen. Zo raadt Consuwijzer niet alleen aan om te kijken of een webshop aangesloten is bij een keurmerk maar raadt het de consument ook aan om te controleren op de website van het keurmerk of de webwinkel daadwerkelijk daarbij is aangesloten.

Datum: vrijdag 27 juli 2012, 14:25
Bron: Hyped.nl
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry