Nederlandse multinationals richten Dutch Sustainable Growth Coalition op

27/01
2012
DAVOS, ZWITSERLAND (EZPress) - Nederlandse multinationals gaan gezamenlijk business modellen gebaseerd op duurzame groei bevorderen en promoten. Hiervoor hebben ze de Dutch Sustainable Growth Coalition DSGC opgericht. Het initiatief genomen door Akzo Nobel DSM FrieslandCampina Heineken KLM Philips Shell en Unilever krijgt volle medewerking en steun van VNONCW en wordt gefaciliteerd door Ernst Young. Jan Peter Balkenende voorzitter van DSGC en partner bij Ernst Young kondigde dit initiatief gisteren aan tijdens het World Economic Forum in Davos.

De Dutch Sustainable Growth Coalition is een groep Nederlandse multinationals die actief wil bijdragen aan de verduurzaming van de wereld. Zij hebben het afgelopen decennium duurzaamheid in hun eigen bedrijfsstrategie gencorporeerd en krijgen daarvoor erkenning in internationale duurzaamheids benchmarks. Ze delen de visie dat financile en economische groei samen gaat met het creren van winst voor mens milieu en maatschappij. Ze zijn ervan overtuigd dat het duurzame groeimodel ht business model is voor de toekomst.

De leden van DSGC hebben zich gecommitteerd om business modellen gericht op duurzame groei te bevorderen volgens het principe van Shape Share en Stimulate het ontwikkelen van duurzame bedrijfsstrategien gericht op het creren van toegevoegde waarde voor zowel het bedrijf als haar stakeholders Shape het delen van goede voorbeelden Share en het aanjagen van het debat door leiderschap en het ontwikkelen van beleidsaanbevelingen stimulate.

De Dutch Sustainable Growth Coalition is ervan overtuigd dat onze wereld in de toekomst duurzaam moet zijn. In 2050 zal de wereld 9 miljard bewoners hebben. Dit stelt ons voor enorme uitdagingen met betrekking tot productie en consumptie het gebruik van natuurlijke bronnen sociale gelijkheid en het klimaat. Bedrijven hebben de deskundigheid om innovatieve oplossingen voor deze problemen te ontwikkelen. Vooral wanneer duurzaamheid is gentegreerd in hun businessmodellen. Veel Nederlandse multinationals werken al langs deze lijn. Het is hun overtuiging dat een businessmodel gebaseerd op duurzame groei kansen creert voor bedrijven en hun concurrentiepositie versterkt. Duurzaamheid is een aanjager van economische groei geworden.

Einde bericht

Bron Koninklijke Philips Electronics B.V.

Dit is een origineel persbericht. EZPress News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: vrijdag 27 januari 2012, 10:47
Bron: EZPress Algemeen
Categorie: Algemeen
Tags: Zwitserland

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry