‘UPC moet klanten informeren over afknijpen’

16/09
2009
De Consumentenbond eist dat kabelbedrijf UPC aan klanten duidelijk maakt dat het de snelheid van het internetverkeer `afknijpt’ en wat de gevolgen daarvan zijn voor de beloofde snelheden. Zolang dit niet gebeurt, maakt het bedrijf zich schuldig aan oneerlijke handelspraktijken, aldus de Consumentenbond woensdag.

Door het afknijpen neemt de snelheid van de internetverbinding af, vooral bij het downloaden van films en muziek. De bond kreeg hier klachten over, maar ook bij de Reclame Code Commissie loopt een zaak naar aanleiding van misleidende snelheidsclaims.

De consumentenorganisatie vindt dat UPC zijn klanten erop moet wijzen dat ze het abonnement kunnen beëindigen. Want door dit afknijpen heeft UPC de geleverde dienst gewijzigd, zegt de bond. UPC liet eerder weten dat een kleine groep van 1 procent van de klanten zeer veel downloadt, waardoor er problemen op het netwerk ontstaan.

Datum: woensdag 16 september 2009, 15:04
Bron:
Categorie: Economie

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry