`RTL wint start nieuw tv-seizoen’

02/10
2011
De zenders van RTL Nederland hebben in september, de eerste maand van het nieuwe tv-seizoen, een gezamenlijk marktaandeel van 34,2 procent bereikt in de commerciĆ«le doelgroep 20 tot 49 jaar. De Publieke Omroep en SBS bleven steken op 24,2 en 22,1 procent. Dat heeft RTL laten weten. Het vlaggenschip RTL 4 droeg het meest bij aan het aandeel. “RTL 4 is bij de start van het nieuwe tv-seizoen duidelijk de winnaar van de grote publiekszenders“, legt een zegsvrouw uit.

Voor RTL 4 was het de beste septembermaand sinds 1997 in haar eigen doelgroep `Boodschappers 20 tot 49 jaar’. “Blikvanger is The Voice of Holland. De talentshow trapte het tweede seizoen af met maar liefst 3,3 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 59,7 procent in de doelgroep. De tweede aflevering werd nog beter bekeken met 3,5 miljoen kijkers en een zenderaandeel van 62,6 procent.”

Andere RTL 4-hits waren volgens RTL de finale van Holland’s Got Talent, Ik Hou Van Holland, Goede Tijden Slechte Tijden, Hotter Than My Daughter, RTL Nieuws, My Name Is, RTL Boulevard, Uitstel van Executie en Trinny & Susannah: Missie Holland.

RTL 5 is het seizoen volgens de woordvoerster `fantastisch’ van start gegaan. Dankzij titels als Expeditie Robinson, Holland in da Hood en So You Think You Can Dance kwam het statio nuit op 11,9 procent in de doelgroep 20 tot 34 jaar. “Hiermee is het de tweede zender na RTL 4 in deze core doelgroep en laat het SBS6 achter zich.”

Mannenzender RTL 7 behaalde 7,8 procent in de mannendoelgroep (20 tot 49 jaar) en RTL 8 kwam uit op 3,1 procent in de vrouwendoelgroep (20 tot 49 jaar). RTL 7 scoort vooral met voetbal en RTL 8 met films en herhalingen.

Datum: zondag 2 oktober 2011, 12:01
Bron: Mediacourant
Categorie: Entertainment

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry