X Cherso en De Villa bezorgen RTL 5 beste dinsdag in jaren
07/09 2011
De nieuwe tv-programma’s X Cherso en De Villa hebben RTL 5 de beste dinsdagavond sinds juni 2007 bezorgd. Dat heeft de tv-zender woensdag laten weten. Een woordvoerster van RTL spreekt een `fantastische start’. “Jongere kijkers stemden massaal af op deze twee programma’s. In de doelgroep 13 tot 19 jaar scoorde X Cherso zelfs 31,8 procent marktaandeel en De Villa 42,1 procent. Dit ondanks de zware concurrentie van het Nederlands elftal“, vertelt de zegsvrouw.
Over de hele avond scoorde RTL 5 een marktaandeel van 10,5 procent in de brede commerciële doelgroep 20 tot 49 jaar. “Daarmee was RTL 5 de derde zender over de gehele avond, nog vóór SBS 6 en Nederland 1.”
RTL 5 kwam in haar core doelgroep, 20 tot 34 jaar, uit op een aandeel van 14,1 procent.