Horeca komt met klantenkaart

11/01
2011
AMSTERDAM (ANP) - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) introduceert een klantenkaart om gasten aan zich te binden. Dat maakte de brancheorganisatie voor de horeca dinsdag bekend.

Datum: dinsdag 11 januari 2011, 10:15
Bron:
Categorie: Economie
Tags: Amsterdam, Noord-Holland

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Klantenkaart voor winkelcentrum
Door Ton Derks op 14/01/2011 om 23:17 (Gast, IPTrace: 583924)
Op zich is het niet onlogisch dat een brancheorganisatie een collectieve klantenkaart aanbiedt. Aan de Universiteit van Tilburg is in het verleden onderzoek gedaan waaruit bleek dat consumenten niet bereid zijn om voor een klantenkaart te betalen. Een ander concept van collectieve klantenkaarten, namelijk Friendscard, is om die reden gratis. Bovendien kunnen alle ondernemers gratis deelnemen en niet alleen de leden van KHN. Dit concept werkt niet met kortingen, maar is een spaarconcept. De cardhouders (= consumenten) sparen bij bijv. horecabedrijven en bij winkels. Daarna kunnen de cardhouders het gespaarde tegoed weer bij Deelnemers verzilveren. Wat dus kan, is dat ondernemers in een winkelcentrum met één gezamenlijke pas gaan werken. Voor wat bij een winkel is gespaard, kan men bijv. in de horeca koffie met gebak kopen. Deelnemers betalen slechts een fee per transactie. Behalve een spaarkaart is de Friendscard ook een communicatieconcept. Misschien kan Horeca Nederland ook de Friendscard aan haar leden aanbevelen. Ondersteuning door KHN aan collectieve klantenkaarten is in ieder geval een hoopvol begin.


Website by Web Chemistry