André Rieu op het Vrijthof scoort twee miljoen kijkers

29/12
2010
De kijkcijfers van dinsdag 28 december 2010 (SKO)

André Rieu op het Vrijthof (TROS, Ned1, 20:33) – De registratie van het concert dat André Rieu dit jaar gaf op het Vrijthof in Maastricht heeft dinsdagavond een publiek van 2.075.000 kijkers (madl: 27.5%) aan de buis gekluisterd op Nederland 1. Daarmee is de registratie het best bekeken tv-programma van Rieu ooit. Alleen het Achtuurjournaal trok dinsdag meer kijkers, namelijk 2,3 miljoen. De kijkcijfer top drie wordt afgemaakt door GTST, dat 1,5 miljoen kijkers noteerde.

Het kijkcijferrecord is een opsteker voor Rieu, die dit jaar een zwaar jaar doormaakte vanwege een infectie aan zijn evenwichtsorgaan. Het vorige record stond op 2,054 miljoen kijkers voor het Vrijthofconcert dat hij in 2009 gaf. Het verslag daarvan werd vorig jaar september uitgezonden.

Zo Vader Zo Puberzoon (NCRV, Ned1, 19:24) – Caroline Tensen ziet in haar programma Zo Vader Zo Puberzoon heel wat pubers voorbijkomen. Zelf was ze nooit zo’n puber. “Nee, als ik mijn moeder mag geloven, was ik eigenlijk enorm voor rede vatbaar. Op school was ik ook heel braaf, maar wel erg aanwezig. Ik was wél een actieve puber en deed veel buiten school om“, vertelt ze. “Mijn moeder vertelde wel dat ik soms echt heel brutaal naar haar kon kijken, alsof ik me toch niets van haar ging aantrekken.” Zo Vader Zo Puberzoon trok dinsdag 1.019.000 kijkers (madl: 17.4%).

Top 2000 a gogo (NTR, Ned3, 19:28) – Recht tegenover Zo Vader Zo Puberzoon ging het programma Top 2000 a gogo van Matthijs van Nieuwkerk voor het eerst dit jaar over de grens van één miljoen kijkers heen. De uitzending van dinsdag trok 1.002.000 kijkers (madl: 15.5%). Een groot deel van het succes is te danken aan Matthijs van Nieuwkerk, die super en fantastisch is, vindt muziekkenner Leo Blokhuis. “Matthijs kan al zijn talenten kwijt: zijn veelzijdigheid, zijn improvisatievermogen, snelheid, vakmanschap én zijn persoonlijkheid.”

Top 15

01. Journaal 20:00 (Ned1) 2.265.000

02. André Rieu op het Vrijthof (Ned1) 2.075.000

03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.530.000

04. Half Acht Nieuws (RTL4) 1.467.000

05. Hart van Nederland (SBS6) 1.446.000

06. RTL Boulevard (RTL4) 1.287.000

07. Editie NL (RTL4) 1.195.000

08. Shownieuws (SBS6) 1.129.000

09. Zo Vader Zo Puberzoon (Ned1) 1.019.000

10. Schaatsen NK Allround 5KM Dames (Ned1) 1.016.000

11. Top 2000 a gogo (Ned3) 1.002.000

12. Schaatsen 100 Van Earnewald (Ned1) 966.000

13. EenVandaag (Ned1) 954.000

14. The Princess Diaries (SBS6) 870.000

15. Home Alone 4 (RTL8) 844.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)

1. Ned1 / 22.7%

2. RTL4 / 15.4%

3. SBS6 / 12.1%

4. Ned3 / 6.8%

5. Ned2 / 6.2%

6. RTL8 / 5.4%

7. RTL7 / 5.0%

8. Vero / 4.5%

9. NET5 / 3.7%

10. RTL5 / 3.2%

11. Discov / 0.5%

12. An.pl. / 0.5%

13. Nick / 0.5%

14. Comedy / 0.5%

15. N.geog / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. Publieke Omroep 35,7%

2. RTL Nederland 29,0%

3. SBS Groep 20,3%

Meer kijkcijfers bij

StichtingKijkOnderzoek

Internetadres:

(Kijkonderzoek.nl)

Datum: woensdag 29 december 2010, 11:26
Bron: Mediacourant
Categorie: Entertainment
Tags: Limburg, Maastricht

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry