Google brengt Office naar de cloud

23/11
2010
Google stelt `Google Cloud Connect for Microsoft Office` beschikbaar aan testers. Met dit product wordt het mogelijk documenten, opgeslagen in de Google Docs-cloud met de voor velen vertrouwde Microsoft Office-programma's te bewerken.

Deze oplossing maakt het mogelijk om met Office te werken en toch Google docs te gebruiken voor het delen en synchroniseren van de documenten. Dit kan straks zonder Office te verlaten.

Met Google Cloud Connect voor Microsoft Office zijn documenten in de cloud op te slaan, altijd en overal toegankelijk (ook vanaf mobiele toestellen), te bewerken en eenvoudig te delen. Vanaf vandaag testen een aantal bedrijven en consumenten Google Cloud Connect voor Microsoft Office. In een later stadium zal Google Cloud Connect voor iedereen beschikbaar komen.

Deze Google-oplossing lijkt regelrecht te concurreren met Microsofts eigen Live-diensten en Sharepoint voor het in de cloud delen van documenten.

Datum: dinsdag 23 november 2010, 12:54
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry