Facebook aan de haal met privacy

20/10
2010
“Informatie doorsluizen? Ja, net als de applicaties op de iPhone, websites als Amazon en alle andere grote jongens op het web. Laat me niet lachen: het is niets nieuws wat Facebook doet. Waarom dan al die negatieve aandacht? Facebook is populair. Iedereen vindt facebook ‘cool’ - het grote publiek, maar ook de nerds en de geeks. Hyves heeft in Nederland nog steeds het grotere marktaandeel, maar Facebook de naam. Het is nieuw, het is exciting, het is hot. En hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Microsoft heeft het meegemaakt, Google heeft het meegemaakt, en nu is Facebook aan de beurt. Het probleem zit ’m in de aard van de website. Het is een gesloten sociaal netwerk, informatie is niet out in the open zoals bijvoorbeeld bij Twitter. Zodra Facebook de instellingen iets aanpast en de informatie dus openstelt, valt de hele wereld daar gelijk over. En Facebook meldt dat trouwens  gewoon aan zijn gebruikers, zij het met een kleine pop-up. Het is aan mensen zelf of ze ermee akkoord gaan of niet. Ze moeten gewoon leren dat ze niet alles maar online kunnen zetten. Toen de e-mail net opkwam drukten mensen ook als een stel debielen op attachments met documentnamen als ‘I love you’. Het heeft jaren geduurd dat af te leren: aan Facebook moeten we ook gewoon even wennen.”

Datum: woensdag 20 oktober 2010, 09:26
Bron: Metro Algemeen
Categorie: Algemeen

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry