Kentekens van auto's als sociale media

23/09
2010
In Amerika is een beginnend bedrijfje onder de naam Bump bezig om kentekenengegevens te koppelen aan een gebruikersaccount zodat automobilisten eenvoudig met elkaar in contact kunnen treden.

Het concept is simpel, iedere automobilist is uniek door zijn/haar kenteken. Wanneer er contactgegevens worden gekoppeld aan het kenteken kan hij/zij daarna online en offline bereikt worden.

Zo kun je bijvoorbeeld iemand op basis van zijn kenteken laten weten dat zijn lichten het niet doen door een sms-je te sturen. Iedere gebruiker die zich aanmeldt, krijgt als gebruikersnaam ‘State.Plate@bump.com' waarbij ‘state' de twee letters van de staat zijn. Wil dit concept echt kans van slagen hebben, dan is het natuurlijk belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich aanmelden via Bump.com en hun kenteken koppelen aan een account waardoor ze dergelijke berichten kunnen ontvangen.

Bump-leden kunnen naast contact via email en telefoon ook verbinding maken met Twitter en Facebook en zelfs profielen van de dating website Match.com wanneer je een date wil regelen op basis van iemands kenteken (en dan maar hopen dat degene die rijdt ook degene is op wiens naam het kenteken staat).

De start-up heeft 1 miljoen dollar aan investeringen geworven om hun idee uit te werken. In dit filmpje gaat men vooral uit van de mogelijkheid om elkaar te helpen hoewel we ons kunnen voorstellen dat in de praktijk de bekende opgestoken middelvinger zich ook digitaal laat vertalen.

[Via Mashable]

Datum: donderdag 23 september 2010, 12:54
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry