Lezen: MS Office-bestanden delen met Google

08/09
2010
Google nam begin maart DocVerse over. Dankzij de gelijknamige plug-in van dit bedrijf kunnen gebruikers van kantoorsoftware via internet gelijktijdig aan hetzelfde document werken - waarbij het op termijn niet uitmaakt of ze dat doen via Google Docs of Microsoft Office.

DocVerse werd in 2007 opgericht door de voormalige Microsoft-medewerkers Shan Sinha en Alex DeNeui. De toepassing maakte in enkele jaren een flinke groei door. Het is eigenlijk een plug-in die de Office-desktopprogramma's Word, Excel en PowerPoint met de cloud verbindt. Na installatie van een klein bestand kunnen gebruikers online samen aan hetzelfde document werken. In de Office-applicaties is er een functie om andere personen uit te nodigen, waardoor er een online samenwerking ontstaat. Zodra het document wordt opgeslagen, bewaart het programma automatisch een webgebaseerde versie met een unieke url. Dit maakt het mogelijk om het document ook in een webbrowser te bekijken en van commentaren te voorzien. Klik hier om naar de rubriek Artikelen te gaan en meer te lezen.

Datum: woensdag 8 september 2010, 17:14
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry