‘Huismerken steeds populairder’

28/08
2009
Huismerken van de supermarkten doen in kwaliteit niet onder voor A-merken. Dat vindt 62 procent van de Nederlandse consumenten, zo blijkt uit het vrijdag gepubliceerde jaarlijkse onderzoek van adviesbureau Deloitte naar consumententrends in de supermarkt.

Een ruime meerderheid (89 procent) zegt een huismerk dat goed bevalt ook in de toekomst te blijven kopen. Voor de helft van de consumenten is een goed huismerk bovendien een reden om een bepaalde supermarkt te bezoeken. Voor meer dan driekwart van de respondenten is de prijs de belangrijkste reden om huismerken te kopen.

Een ruime meerderheid vindt dat veel huismerken inmiddels van A-merkkwaliteit zijn en bijna twee derde van de consumenten geeft aan met plezier een huismerk te kopen als een A-merk niet voorhanden is. Paul Op Heij, partner van branchegroep Retail van Deloitte: ,,In het algemeen lijkt het verschil tussen A-merken en huismerken kleiner te worden voor de consument. Hoewel het aantal huismerken in de schappen steeds verder toeneemt, is het aantal A-merken volgens driekwart van de respondenten nog steeds ruim voldoende.”

Datum: vrijdag 28 augustus 2009, 13:30
Bron:
Categorie: Economie

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry