Trinicom en TraceBuzz ontwerpen eerste Nederlandse standaard webcareoplossing

16/07
2010
WILP/HARDERWIJK (EZPress) - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft samen met online buzztracker TraceBuzz een applicatie ontworpen om social media te volgen, binnen te laten komen in Trinicom's klantcontactoplossing T5 en van hieruit af te handelen. De tool is de eerste standaard webcareoplossing in Nederland en wordt op korte termijn bij diverse klanten aangeboden.

TraceBuzz laat zien wat mensen op dit moment zeggen over een bedrijf, product, merk of concurrent. Dat kan op Twitter, weblogs, communities of elders op het internet. Tracebuzz is één van de grootste partijen op dit gebied en onderscheidt zich in de compleetheid van het aanbod en de diversiteit van presentatie / analyse mogelijkheden. Zo is Tracebuzz beschikbaar voor alle browsers, iPhone, Android, en iPad. De software is nu dus geïntegreerd met T5, Trinicom's op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie, welke ervoor zorgt dat klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank.

Bedrijven besteden steeds meer aandacht aan klantcontact. Naast het efficiënt en effectief afhandelen van klantcontact via de traditionele kanalen, ontstaat er steeds meer interesse in wat consumenten online met elkaar bespreken over een product, dienst of bedrijf. Marco van de Kamp, één van de oprichters van TraceBuzz: 'Tegenwoordig stellen steeds meer mensen hun vraag eerst op het internet. De vraag wordt dan vaak door andere mensen beantwoord of becommentarieerd. Het bedrijf zelf heeft dit meestal niet in de gaten, laat staan dat het zich mengt in het gesprek. Dit heeft tot gevolg dat de vraag niet bekend is bij het bedrijf en dus beantwoord wordt door andere consumenten. Hier liggen veel mogelijkheden voor bedrijven om negativiteit te voorkomen en verkoopkansen te benutten. Het is van belang om juist op die plaatsen interactie te creëren tussen bedrijf en consument.'

Trinicom is marktleider in klantcontactsoftware en heeft tijdens sessies met klanten gemerkt dat veel organisaties bezig zijn met dit onderwerp. 'Webcare is actueel en Trinicom is op tijd op zoek gegaan naar goede oplossingen voor cloud monitoring om mee te integreren. Trinicom en TraceBuzz bieden nu dus een complete standaardoplossing voor webcare. 'Ik ben ervan overtuigd dat het onderlinge klantcontact op internet zich steeds verder zal ontwikkelen. De komende jaren zullen bedrijven steeds vaker en steeds meer via het internet monitoren, anticiperen en reageren', aldus van de Kamp.

Gevonden resultaten kunnen in de Tracebuzz-applicatie worden beoordeeld. Bovendien kan via een simpele dialoog een case aangemaakt worden binnen de Trinicom oplossing, waarin het resultaat bewaakt wordt en opgeslagen in de centrale klantcontacthistorie. Met de TraceBuzz adapter kan ook de gehele buzz worden geanalyseerd. Zo is bijvoorbeeld te achterhalen hoe vaak iets op een bepaalde site voorkomt. Op die manier komen de belangrijkste sites naar voren. Ook sites als Twitter kunnen met de applicatie worden geanalyseerd: hoeveel volgers heeft iemand op Twitter en hoeveel mensen hebben iets kunnen lezen, oftewel een schatting over het bereik. Bovendien kan een maandelijkse managementrapportage onder meer laten zien wat 'het sentiment' van een bepaald product of dienst is.

Daarnaast is begeleiding van de implementatie en – vooral – het nazorgtraject volgens Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, erg belangrijk. 'Zowel TraceBuzz als wij zien bij onze klanten dat ze wel meten en zien wat er gezegd wordt, maar vervolgens eigenlijk nog steeds niet echt weten wat ermee moet gebeuren. Wat is de impact van een reactie en wat moet er voor strategie worden ingezet? En hoe ga je om met een bericht dat een jaar geleden op een forum is gezet? Je kunt niet zomaar iedere medewerker iets laten roepen; er is een bepaald beleid nodig.' Trinicom en TraceBuzz hebben hiervoor een aantal specialisten in huis die weten hoe een bedrijf het beste kan omgaan met online conversaties.'

//Einde bericht

Bron: Trinicom

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: vrijdag 16 juli 2010, 11:57
Bron: EZPress ICT
Categorie: Internet en ICT
Tags: Gelderland, Harderwijk

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry