Nederlanders geven 590 miljoen euro uit aan games

27/05
2010
69% van het budget van de Nederlandse gamers wordt uitgegeven aan nieuwe games in webshops en fysieke winkels. De overige 183 miljoen euro wordt besteed aan tweedehands games, online abonnementen, microtransacties, online credits en games die direct worden gedownload.

In de Verenigde Staten wordt nog maar 54% besteed aan nieuwe verpakte games in (online) winkels. Wat dat betreft is alleen Frankrijk, met 78%, conservatiever dan Nederland. Gemiddeld geeft de Nederlandse consument veruit het minst uit aan het spelen van games, vergeleken met andere Europese landen en de VS. Het aantal niet-betalende spelers ligt in Nederland ook relatief veel hoger, onafhankelijk om welk platform het gaat: consoles, PC games, online game portals, mobiele telefoons of "MMOs" en virtuele werelden zoals Habbo of World of Warcraft, aldus het Newzoo Games Market Report.

Daarnaast neemt het spelen van games op sociale netwerken (zoals Hyves en Facebook), mobiele telefoons en de iPod / iPad een enorme vlucht, niet alleen in aantallen spelers maar ook in het geld dat hieraan wordt uitgegeven. In Nederland varieert het percentage betalende spelers per platform van 12% voor "mobile devices" tot 63% voor consoles zoals de PlayStation3, Xbox 360 en de Nintendo DS. In alle andere landen liggen deze percentages hoger.

Datum: donderdag 27 mei 2010, 17:13
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT
Tags: Frankrijk, Verenigde Staten

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry