Telefonische hulplijn voor internetvragen bij XS4ALL

07/05
2010
Om consumenten te helpen meer uit internet te halen, start XS4ALL vandaag een internetvraagbaak. Aan deze telefonische vraagbaak kunnen klanten van de provider alle vragen stellen die ze over internet hebben - niet alleen over hun verbinding, maar ook over het gebruik van internet.

Ongeveer één op de drie consumenten doet minder met internet dan ze zouden willen. Ruim driekwart van de internettende Nederlanders bezoekt tijdens een internetsessie minder dan tien websites. Verder geeft bijna één op de vijf consumenten aan tijdens een sessie dezelfde sites te bezoeken en bij 32 procent is de helft van deze websites vast onderdeel van elke internetsessie. Het feit dat het te veel tijd kost om uit te zoeken hoe nieuwe dingen werken, is bij 52 procent van deze consumenten de belangrijkste reden. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van XS4ALL.

Andere veelgenoemde redenen waarom consumenten minder met internet doen dan ze zouden willen, zijn niet weten hoe iets werkt (33 procent) en twijfels over de veiligheid van websites (26 procent). "Of consumenten nu willen weten hoe ze hun computer optimaal kunnen beveiligen, of ze een webcam op afstand kunnen bedienen of hoe ze een website bouwen. Op alle vragen geven we persoonlijk antwoord," legt Niels Huijbregts van XS4ALL uit.

Datum: vrijdag 7 mei 2010, 12:53
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry