XS4ALL opent eerste telefonische vraagbaak voor alle internetvragen

07/05
2010
AMSTERDAM (EZPress) - Ongeveer één op de drie consumenten doet minder met internet dan ze zouden willen. Ruim driekwart van de internettende Nederlanders bezoekt tijdens een internetsessie minder dan tien websites. Verder geeft bijna één op de vijf consumenten aan tijdens een sessie dezelfde sites te bezoeken en bij 32 procent is de helft van deze websites vast onderdeel van elke internetsessie. Het feit dat het te veel tijd kost om uit te zoeken hoe nieuwe dingen werken, is bij 52 procent van deze consumenten de belangrijkste reden. Dit blijkt uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van XS4ALL. Om consumenten te helpen meer uit internet te halen, opent de provider op 7 mei de internetvraagbaak. Aan deze telefonische vraagbaak kunnen klanten van XS4ALL alle vragen stellen die ze over internet hebben. XS4ALL is de enige provider die consumenten niet alleen helpt wanneer zij vragen hebben over hun internetverbinding, maar hen ook ondersteunt bij het gebruik van internet.

Andere veelgenoemde redenen waarom consumenten minder met internet doen dan ze zouden willen, zijn niet weten hoe iets werkt (33 procent) en twijfels over de veiligheid van websites (26 procent). `Of consumenten nu willen weten hoe ze hun computer optimaal kunnen beveiligen, of ze een webcam op afstand kunnen bedienen of hoe ze een website bouwen. Op alle vragen geven we persoonlijk antwoord,` legt Niels Huijbregts van XS4ALL uit.

Kinderen raadplegen ouders, ouders raadplegen kinderen

Op dit moment stellen consumenten vragen die ze over internet hebben aan mensen uit hun omgeving. Partner, vrienden/kennissen en kinderen zijn voor zowel mannen als vrouwen de meest geraadpleegde personen. Voor jongeren tot 25 jaar zijn naast vrienden en kennissen ouders een belangrijke informatiebron, terwijl mensen ouder dan 54 jaar de meeste internetvragen aan hun kinderen stellen. Van deze internetgebruikers vindt slechts een kleine meerderheid dat hun vragen altijd juist worden beantwoord. `Bij onze vraagbaak werken alleen echte internetexperts, zodat alle consumenten altijd verzekerd zijn van het juiste antwoord. We proberen alle vragen direct te beantwoorden, zodat consumenten meteen verder kunnen waarmee ze online bezig waren,` aldus Huijbregts.

Mannen en vrouwen stellen andere vragen

Wanneer consumenten wordt gevraagd welke vraag over internet op hun lippen brandt, is dat bij mannen hoe ze de snelheid van hun internetverbinding optimaal kunnen gebruiken. Terwijl vrouwen meer nieuwsgierig zijn naar hoe ze zo veilig mogelijk kunnen internetten.

De XS4ALL internetvraagbaak is voor klanten van de provider op werkdagen tussen 09.00 uur en 20.00 uur en in het weekend tussen 12.00 uur en 17.00 uur tegen lokaal tarief bereikbaar op telefoonnummer: 020-3987007. Voor het gebruik van de internetvraagbaak rekent XS4ALL geen extra kosten. De internetvraagbaak is een vast onderdeel van de dienstverlening.

//Einde bericht

Bron: XS4ALL

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: vrijdag 7 mei 2010, 11:00
Bron: EZPress ICT
Categorie: Internet en ICT
Tags: Amsterdam, Noord-Holland

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry