'Digitale tv geen reden om abonnement te wijzigen'

14/04
2010
Van een snelle opmars van digitale televisie lijkt vooralsnog geen sprake. Slechts 13 procent van de consumenten die zich oriënteren op internet-, tv- en/of telefonieabonnementen vindt digitale tv op zichzelf reden om van abonnement te wisselen.

Dit meldt distributie service provider van internet- en digitale tv-abonnementen Bazoeka, als uitkomst van het eigen onderzoek Marktmonitor internet & digitale tv. Bazoeka noemt dit opvallend, aangezien bijna 60 procent van de huishoudens wel over een televisie met hd-scherm beschikt. Als tegelijkertijd kosten kunnen worden bespaard door een alles-in-een-abonnement voor internet, tv en telefonie af te sluiten, wordt digitale tv voor 42 procent van de consumenten wel een interessante optie. Uit het onderzoek blijkt dat de interesse van maar liefst 42 procent van de consumenten die zich oriënteren op een nieuw abonnement voor internet, televisie en/of telefonie uitgaat naar een alles-in-een-abonnement, waarbij de drie diensten gecombineerd worden aangeboden. 19 Procent zoekt vergelijkende informatie over abonnementen voor internet plus telefonie. Slechts 13 procent wil meer informatie over afzonderlijke abonnementen voor digitale tv.

InternetInternet + telefonieInternet + tvInternet + Telefonie + tvDigitale tvXS4ALL (87%)XS4ALL (50%) KPN (74%)Ziggo (29%)Ziggo (63%)Tele2 (6%)Tele2 (33%)Online (19%)Tele2 (26%) KPN (15%)KPN (3%)KPN (9%)Telfort (1%)KPN (22%)Digitenne (8%)Top 3 meest getoonde adviezen in antwoord op de voorkeuren van consumenten. Let op, het gaat hier nadrukkelijk niet om marktaandelen of daadwerkelijk afgesloten orders.

Datum: woensdag 14 april 2010, 17:13
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry