Aanschaf nieuwe pc maakt emoties los

18/08
2009
Voor de meerderheid van de Nederlandse consumenten is de aanschaf van een nieuwe pc een emotionele gebeurtenis: 23% krijgt vlinders in de buik en bij één op de tien breekt zelfs het angstzweet uit. Bijna 22% is opgelucht als de nieuwe pc eenmaal gekocht is. Minder dan de helft (45%) blijft er helemaal `cool' bij. Dat zijn enkele opvallende resultaten van een online onderzoek dat in opdracht van Intel en Microsoft is gehouden op MSN.nl.

Voor hij naar de winkel stapt wil de consument zoveel mogelijk informatie inwinnen. Daarbij vertrouwt de consument eerder op informatie die op het internet te vinden is (28%) dan op het advies van vrienden (23%). Wanneer hij de winkel binnenstapt, weet slechts 1 op de 3 consumenten wat hij wil kopen. Toch wil de helft van de consumenten zelf op onderzoek gaan in de winkel. Slechts 1 op 10 doet een beroep op het advies van de aanwezige verkoper.

Datum: dinsdag 18 augustus 2009, 00:00
Bron: Computer Idee
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry