Haïti-show trekt minder kijkers dan tv-actie voor Azië

22/01
2010
Het tv-programma Nederland Helpt Haïti met Beau van Erven Dorens, Jeroen Pauw en Linda de Mol wist donderdag minder kijkers te boeien dan de tv-actie voor de slachtoffers van de tsunami in Azië in 2005. Ook toen maakte Reinout Oerlemans` Eyeworks een gezamenlijke tv-show voor de Publieke Omroep, RTL 4 en SBS 6. Waar de show voor Azië op Nederland 2 destijds 2,6 miljoen kijkers wist te boeien, keken er donderdag net iets meer dan 2 miljoen mensen naar de actie voor Haïti.

Ook RTL 4 en SBS 6 wisten in 2005 meer kijkers te boeien met het programma voor Azië. De `Nationale Actie voor Azië’ op RTL 4 werd door ruim 1 miljoen kijkers bekeken (952.000 kijkers voor Haïti), terwijl dezelfde uitzending op SBS 6 in dat jaar 503.000 kijkers trok (437.000 kijkers voor Haïti). De tv-show voor Azië werd gepresenteerd door Martijn Krabbé, Robert ten Brink en Paul de Leeuw.

De televisie-actie voor Azië in 2005 was omvangrijker dan de actie voor Haïti op donderdagavond. In 2005 werden naast een speciaal actieprogramma namelijk ook de programma’s RTL Boulevard, Hart van Nederland en de TROS TV Show op alle drie de zenders uitgezonden. Deze programma’s haalden op deze avond kijkcijferrecords met opgeteld 3 miljoen kijkers voor RTL Boulevard, 4,4 miljoen kijkers voor Hart van Nederland en 3,9 miljoen kijkers voor de TROS TV Show.

Datum: vrijdag 22 januari 2010, 14:07
Bron: Mediacourant
Categorie: Entertainment

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry