Consumentenpanel Radar gaat producten beoordelen

18/12
2009
Antoinette Hertsenberg gaat het test- panel van haar TROS-programma Radar inschakelen om collectief diensten en producten te beoordelen. Dat heeft de TROS vrijdagmorgen bekendgemaakt. Het testpanel van Radar telt ruim 60.000 leden, die regelmatig gevraagd zullen worden naar hun ervaringen. “Huidige sites waar beoordelingen van producten of diensten worden gegeven, blijven steken op individueel niveau. Vaak zijn daar slechts enkele reviews te vinden“, vertelt een zegsvrouw.

Radar zal haar testpanel naar tal van zaken vragen, variërend van online fotoprint- services tot energieleveranciers. “De resultaten van deze enquêtes presenteert Radar in een overzichtelijk schema, ondersteund door een uitgebreid rapport en duizenden reviews. Dit alles is te zien op de website van Radar“, zegt de woordvoerster.

Antoinette Hertsenberg vindt het een `fantastisch en uniek idee’. “Nergens ter wereld vind je een website die een tool als deze heeft. Omdat wij een trouw Testpanel hebben van 60.000 consumenten kunnen wij `the wisdom of the crowd’ benutten en verwerken tot betrouwbare en behapbare informatie. We zijn van plan om in korte tijd veel Product Radars te initiëren en te plaatsen op onze website. Dit is het ultieme `door consumenten, voor consumenten’ en past in die zin geheel binnen de taak van een publieke omroep“, aldus Hertsenberg.

Datum: vrijdag 18 december 2009, 12:44
Bron: Mediacourant
Categorie: Entertainment

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry