Meer klanten kiezen voor Vodafone Nederland in eerste kwartaal

24/07
2009
AMSTERDAM (EZPress) - Vodafone Nederland maakt vandaag de resultaten bekend van zijn eerste kwartaal van boekjaar 09/10. Vodafone boekte een operationele omzet van EUR 483 miljoen. Dit is een groei van 0,5% ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het klantaantal steeg naar 4.648.937, 6,6% meer dan in het eerste kwartaal van vorig boekjaar.

Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland: `De budgetten van consumenten én bedrijven staan onder druk en het is te optimistisch om te denken dat wij daar ongevoelig voor zijn. De hevige concurrentie op de Nederlandse markt en de steeds lagere tarieven als gevolg van overheidsregulering brengen ons in een uitdagende positie. Meer dan ooit is het daarom nu belangrijk dat klanten óns verkiezen boven de concurrent. Deze resultaten laten zien dat we daar in slagen en op de goede weg zijn. Uiteraard blijven we ons uiterste best doen om de absolute nummer één in klantvoorkeur te zijn, voor zowel bedrijven als consumenten.`

Mobiel internet

Een belangrijk speerpunt van Vodafone is het mobiel maken van het internet. Op 2 mei organiseerde Vodafone daarom het Mobile Widget Camp, waarbij technische web- en mobiele ontwikkelaars werden aangemoedigd widgets te ontwikkelen die mobiel internet nog aantrekkelijker en toegankelijker maken. Widgets zijn kleine internet applicaties die snel toegang geven tot online informatie. Tevens werd de HTC Magic met Android geïntroduceerd, exclusief verkrijgbaar bij Vodafone. Dit toestel is uitermate geschikt voor mobiel internet en biedt toegang tot de uitgebreide Android Market.

Zakelijke markt

Via het voormalige TNF, dat in 2006 door Vodafone Nederland werd overgenomen, realiseerde Vodafone sterke groei in vaste datadiensten (IP-VPN) en telefonie (VoIP) voor de zakelijke markt.

Tevens scherpte Vodafone zijn roamingaanbod voor zakelijke klanten verder aan met de introductie van Vodafone Europe. Zakelijke reizigers kunnen hiermee voor één tarief mobiel bellen en mobiel internetten op hun laptop in 15 Europese landen tegen hun Nederlandse tarief.

Corporate Social Responsibility

Stichting Opkikker, waar de Vodafone Foundation hoofdsponsor van is, heeft afgelopen kwartaal bijna 40.000 oude mobieltjes opgehaald. De Vodafone Foundation doneert EUR 3,50 per telefoon aan de Stichting en zorgt voor de recycling. Stichting Opkikker organiseert verwendagen voor langdurig zieke kinderen.

In juni haalden 7.000 kinderen gezamenlijk EUR 7.000 op voor het Wereld Natuur Fonds in de Vodafone Foundation WNF Kinderloop in Maastricht. De opbrengst komt geheel ten goede aan de WNF-Rangeractie `Gorilla Rescue`. Mede dankzij dit geld kan het Wereld Natuur Fonds (WNF) zich verder inzetten om het leefgebied van de mensapen te beschermen.

Voor de volledige resultaten van Vodafone Group, ga naar http://www.vodafone.com/start/investor[UNDERSCORE]relations

//Einde bericht

Bron: Vodafone Libertel N.V.

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: vrijdag 24 juli 2009, 12:00
Bron: EZPress Telecom
Categorie: Internet en ICT
Tags: Amsterdam, Limburg, Maastricht, Noord-Holland

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry