BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

23/09
AMSTERDAM (EZPress) - BT stelt een nieuwe netto-nul-doelstelling vast voor 2030 voor haar eigen activiteiten en een netto-nuldoelstelling voor 2040 voor de emissies van toeleveranciers en klanten

BT kondigt aan haar CO2-uitstoot sneller dan gepland terug te dringen door haar netto-nul-doelstelling voor eigen uitstoot te vervroegen van 2045 naar 2030. Daarbij moet ook in 2040 de uitstoot van de supply chain en klanten op netto-nul staan. BT, dat al 30 jaar het voortouw neemt op het gebied van vergroening, heeft toegezegd de emissies van zijn activiteiten tegen eind maart 2031 met 87% te verlagen en heeft doelstellingen vastgesteld die in overeenstemming zijn met de doelstelling van het COP21-akkoord van Parijs.

De nieuwe doelstellingen worden juist nu gepresenteerd, vanwege het VN-klimaatrapport waarin wordt gewaarschuwd dat de opwarming van de aarde onomkeerbaar is. Hierin staan de meest dringende waarschuwingen tot nu toe, namelijk dat er nú actie moet worden ondernomen om uitstoot te verminderen

Sinds 2016 heeft BT de CO2-emissie-intensiteit van haar activiteiten met 57% verminderd en heeft BT in dezelfde periode de emissies van de toeleveringsketen met 19% teruggebracht. In 2020 kondigde BT aan wereldwijd te zijn overgestapt naar 100% hernieuwbare elektriciteit en beloofde het merendeel van haar 33.000 man sterke commerciële vloot tegen 2030 over te schakelen op elektrische voertuigen of voertuigen zonder koolstofuitstoot.

Om deze nieuwe ambitieuze doelstellingen te halen, werkt BT nauw samen met haar klanten en leveranciers, en zal het bedrijf plannen doordrukken om oudere netwerken buiten gebruik te stellen. Hieronder vallen het 3G mobiele netwerk, en het openbaar geschakelde telefoonnetwerk (PSTN) die respectievelijk tegen 2023 en 2025 buiten gebruik zullen worden gesteld,. Eventuele resterende emissies dekt BT tegen die tijd door te investeren in hoogwaardige koolstofcompensaties.

BT ziet dat voortdurende innovatie in producten en diensten, samen met de uitrol van volledig glasvezelbreedband tegen december 2026 en het aanbod van hoogwaardige 5G-oplossingen tegen 2028, zal helpen bij het onderbouwen van veel van de innovatieve oplossingen die nodig zijn om een koolstof-neutrale economie te bereiken.

Klanten en publiek helpen met CO2-reductie

Met een klantenbestand van 30 miljoen huishoudens en één miljoen ondernemingen gelooft BT dat het bedrijf in een goede positie verkeert om haar klanten en het bredere publiek te helpen hun uitstoot te verminderen.

Een recent onderzoek van BT toont aan dat ondanks het feit dat klimaatverandering het op twee na belangrijkste onderwerp is (na geestelijke en lichamelijke gezondheid) bijna de helft van de ondervraagden denkt dat ze niet in staat zijn om klimaatverandering aan te pakken. Uit de Smarter Living Challenge van BT blijkt echter dat huishoudens een enorm verschil kunnen maken wanneer ze de middelen en technieken krijgen aangereikt om hun eigen uitstoot aan te pakken. In sommige gevallen kan de besparing oplopen tot €1.000,- en tot 1,7 ton kooldioxide-equivalenten (CO2) als de acties een jaar lang worden volgehouden.

De BT Big Sofa top

In een poging om landen aan het praten te krijgen over het milieu en om te laten zien hoe mensen kleine veranderingen in levensstijl en slimme technologie kunnen inzetten om te helpen bij de strijd tegen klimaatverandering, lanceert BT zijn Big Sofa Summit. BT geeft gratis praktisch advies, tips en hulpmiddelen over de kleine stappen die iedereen kan nemen om de uitstoot van huishoudens te verminderen. Ga voor meer informatie naar www.bt.com/BigSofaSummit

Andy Wales, Chief Digital Impact & Sustainability Officer bij BT Group: `Terwijl de wereld herstelt van de Covid-19 pandemie, moeten we niet vergeten dat de wereldwijde klimaatnoodtoestand niet verdwenen is. BT zet zich in voor klimaatactie en met de aankondiging van vandaag zullen we niet alleen onze publieke toezeggingen tot nu toe nakomen, maar deze zelfs overtreffen.”

Wales vervolgt: `Ons eigen `BT`-huis op orde brengen is echter niet genoeg. We moeten het gesprek over klimaatverandering verbreden door huishoudens uit het hele land erover te laten praten en hen te helpen begrijpen wat zij kunnen doen om te helpen. Daarom moedig ik al onze klanten, collega`s en communities aan om mee te doen, door hun eigen Sofa Summit te houden en te kijken naar de kleine, duurzame veranderingen die ze kunnen aanbrengen.`

BT kondigde vandaag ook aan dat het zich heeft aangesloten bij The Climate Pledge - een verbond dat in 2019 mede is opgericht door Amazon en Global Optimism vanuit de overtuiging dat wereldwijde bedrijven verantwoordelijk, aansprakelijk en in staat zijn om op te treden tegen de klimaatcrisis. Ondertekenaars van The Climate Pledge stemmen in met drie belangrijke actiegebieden, waaronder regelmatige rapportage, het elimineren van koolstof en het neutraliseren van eventuele resterende emissies met echte, permanente en sociaal voordelige compensaties om tegen 2040 een netto-nuluitstoot te bereiken.

BT roept bedrijven op om soortgelijke stappen te zetten, door hun eigen ambitieuze én realistische doelstellingen van nul-emissie uiterlijk in 2050 vast te stellen en door met hun klanten, collega`s en supply chains in gesprek te gaan over klimaatverandering, wat dit voor hen betekent en wat zij kunnen doen om een verschil te maken.

//Einde bericht

Bron: BT

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: donderdag 23 september 2021, 09:54
Bron: EZPress Milieu
Categorie: Natuur en Milieu
Tags: Amsterdam, Frankrijk, Noord-Holland, Parijs

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry