De invloed van sociale media op de verkiezingscampagne

11/03
Pointer maakte een uitzending over de invloed van platformen als YouTube, Facebook en Instagram op onze verkiezingen. Bepaalt het algoritme mede wie straks in de Tweede Kamer zit?

YouTube, Facebook en Instagram bepalen wat jij wel of niet te zien krijgt op jouw timeline. De campagne voor de komende verkiezingen is digitaler dan ooit, omdat partijen door het coronavirus vooral online campagnevoeren. Daarmee hebben de platformen die ze voor die campagne gebruiken veel invloed. Pointer onderzocht in hoeverre politieke partijen rekening houden met de ontransparante algoritmen van deze platformen. Wij legden uit waarom wij ons zorgen maken.

\`Techbedrijven hebben niet als doel om ons een gezond debat voor te schotelen, maar data over ons te verzamelen om geld mee te verdienen.\`

Kijk hier de uitzending terug:
https://www.bitsoffreedom.nl/wp-content/uploads/2021/03/2021-03-07-Pointer-de-digitale-verkiezingen-S01E01-Algoritmen-medium-60453827bb97b3.91447693.mp4

Kijk aanstaande zondag naar deel 2Het tweede deel gaat over het publieke debat op Twitter, en wordt uitgezonden op zondag 14 maart om 21 uur op NPO2

Volg onze Korte Cursus Manipulatie

Datum: donderdag 11 maart 2021, 15:01
Bron: BitsOfFreedom
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry