Orangevine voorkomt het Youtube-effect

11/01
AMSTERDAM (EZPress) - De Amsterdamse start-up Orangevine lanceert een Youtube-alternatief voor het Midden- en Kleinbedrijf in Nederland. De gebruiksvriendelijke software voorkomt het Youtube-effect en verbetert zo de online vind- en zichtbaarheid van bedrijven die daar hard aan werken.

Het MKB omarmt videomarketing, maar zit met de nadelen van Youtube in de maag. Met Orangevine hebben we een oplossing ontwikkeld voor merken en klanten zoals Hunkemöller, Colourful Rebel en Jump Movement makkelijker, gebruiksvriendelijker en vooral eerlijker maakt,” vertelt mede-oprichter Moriam Hassan Balogun.

Ze vult aan: “Veel bedrijven werkten vooral aan de vindbaarheid van Youtube. Met Orangevine is het hún website waarvoor ze waarde creëren, met video’s die klanten aanspreken.”

Het gebruik van video groeit al jaren exponentieel en biedt een enorme kans voor bedrijven. Video’s creëren waarde voor bezoekers en klanten, vertellen een overtuigend verhaal en kunnen effectief bijdragen aan goede zoekmachine optimalisatie (SEO). Dat laatste lukt helaas niet via Youtube, omdat Google een slimme truc heeft ingebouwd om vooral de videowebsite zelf beter vindbaar te maken. Bovendien toont YouTube na de video soortgelijke video’s. Vaak van concurrenten, waardoor de aandacht van de kijker verloren gaat.

`Dit is een grote ontdekking voor ons. Niemand weet exact hoe de Google zoekalgoritmes werken maar we kunnen bevestigen dat Google minder voorrang geeft aan YouTube dan velen denken. Google toont rich snippets wanneer ze relevant zijn. De sleutel is om niet alleen om relevante video content te plaatsen, maar ook om er voor te zorgen dat de zoekmachines weten dat de video bij jou hoort,` voegt Guido Smit toe, mede-oprichter Orangevine.

Orangevine is een online videoplatform met een geïntegreerde SEO-suite. Zakelijke gebruikers kunnen automatisch rich snippets laten genereren, net als een link naar hun eigen website. Bij plaatsing op andere websites gaat de link niet naar het platform, zoals bij Youtube. In plaats daarvan dragen video’s dankzij de automatische optimalisatie maximaal bij aan de eigen zicht- en vindbaarheid in de zoekresultaten. Dankzij de video’s op de eigen website blijven bezoekers daar actief, zonder suggesties voor video’s van concurrenten.

“Youtube en Vimeo zijn gratis, maar niet zonder voorwaarden. De platformen gebruiken slimme trucs om vooral zelf hoog in de zoekresultaten te verschijnen. Dat is voor particulieren geen probleem, maar het kost bedrijven veel zichtbaarheid, vindbaarheid en uiteindelijk omzet,” vertelt Hassan Balogun verder.

Orangevine garandeert SEO-geoptimaliseerde video’s voor het MKB. De kracht van overtuigende video, die bijdraagt aan de eigen online vindbaarheid.

Bedrijven kunnen zich online aanmelden om gebruik te maken van Orangevine, kunnen daar meer informatie aanvragen en ontdekken hoe het videoplatform hen kan helpen sales te genereren: https://www.orangevine.net/nl/

(b)Over Orangevine(/B)

Orangevine is opgericht door twee ervaren ondernemers in internet publishing en back-end ontwikkeling. Ze begrijpen marketing en video, net als goede zoekmachine optimalisatie. De start-up heeft met het Orangevine-platform een oplossing ontwikkeld voor het Midden- en Kleinbedrijf dat last heeft van het Youtube-effect.

//Einde bericht

Bron: Orangevine

Dit is een origineel persbericht EZPress News Distribution www.ezpress.eu

Datum: vrijdag 11 januari 2019, 11:00
Bron: EZPress ICT
Categorie: Internet en ICT
Tags: Amsterdam, Noord-Holland

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry