60 procent webshopeigenaren ligt wakker van gebrek aan bezoekers

17/04
2018
Ook efficiënte orderverwerking en lange termijn groei vormen grote uitdagingen

Eindhoven, 17 april 2018 – 60 procent van alle webshops in Nederland en België geeft aan dat zij het aantrekken van meer bezoekers naar hun website als grootste uitdaging zien. Dit blijkt uit onderzoek van SendCloud, onder 1.172 webshopeigenaren. Naast een groei in het aantal bezoekers worden een efficiënte orderverwerking en het realiseren van lange termijn groei als grote uitdagingen ervaren.

Top 5 uitdagingen grote en kleine webshops

Wat opvalt is dat er, afhankelijk van de grootte van de webshop, een verschil te zien is in de top vijf uitdagingen. Bij webshops met gemiddeld 5000 orders per maand staat een efficiënte orderverwerking op de tweede plaats, terwijl dit overall niet verder komt dan plaats vier.

Automatiseren verzendproces

De online retailmarkt is aan een sterke opmars bezig, blijkt uit recente cijfers van het CBS, waarin een groei van maar liefst 19,5 procent in online verkopen zichtbaar is. Webshops worden steeds groter, waardoor de concurrentie ook flink toeneemt. Voor kleinere webshops wordt het hierdoor steeds moeilijker om te overleven. Gezien de groei in online verkopen en de toename van concurrentie, is het niet verwonderlijk dat het onderzoek aantoont dat er een efficiëntieslag gemaakt dient te worden in het logistieke proces, vindt Rob van den Heuvel, CEO van SendCloud: “De resultaten uit dit onderzoek zijn geheel in lijn met de trend die wij zien in de snelgroeiende online retailmarkt. Hoe groter de webshop, hoe meer er wordt gevraagd naar een efficiëntieslag in de orderverwerking. Een voorbeeld hiervan is het automatiseren van het gehele verzendproces. Dit is essentieel voor het vergroten van de efficiëntie en accelereert de groei van webshops, ongeacht de grootte.”

Datum: dinsdag 17 april 2018, 10:01
Bron: Marcommit
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry