Utrecht Marketing van start op 1 januari 2017

28/09
2016
Utrecht Marketing van start op 1 januari 2017

28-09-2016 Het Utrechts college heeft opdracht gegeven om per 1 januari 2017 te starten met de nieuwe organisatie Utrecht Marketing. Dit gebeurt op basis van het ambitiedocument van de Taskforce Utrecht Marketing. Utrecht Marketing gaat de stad positioneren en profileren met activiteiten gericht op bewoners en bezoekers. Door het imago van de stad sterker voor het voetlicht te brengen worden ook nieuwe doelgroepen aangesproken, zoals bedrijven en talent. Dat kan positieve maatschappelijke en economische gevolgen hebben, zoals meer werkgelegenheid.

“Het is mooi om te zien hoe alle betrokken partijen met zoveel energie aan dit plan hebben gewerkt”, zegt wethouder Jeroen Kreijkamp (Economische Zaken). “Het barst van ambitie.”

Utrecht Marketing bouwt voort op het succes van de organisaties Toerisme Utrecht (TU) en Stichting Cultuurpromotie Utrecht (SCU), met onder andere culturele zondagen en bezoekersmarketing. Het plan is een gezamenlijke inspanning van de taskforce, bestaande uit vertegenwoordigers van het Utrecht Science Park, Toerisme Utrecht, Stichting Cultuurpromotie Utrecht, Klépierre / Hoog Catharijne, Stichting Utrechts Museumkwartier, Theater Utrecht en Rabobank Utrecht.

Het eerste jaar van Utrecht Marketing, 2017, is tegelijk ook het Stijljaar. “Dat is direct een mooi voorbeeld van hoe marketing, promotie en cultuur met elkaar verbonden worden en elkaar versterken. Ik zie veel mogelijkheden in de toekomst voor deze gezamenlijke aanpak.”, aldus wethouder Kees Diepeveen (Cultuur).

Utrecht Marketing gaat aan de slag om de concurrentiekracht van de stad verder te versterken. Samen met anderen zet zij zich in ervoor te zorgen dat Utrecht een uitmuntende plek is voor zowel de bewoners als de bezoekers aan de stad. En eveneens voor de bedrijven die hier gevestigd zijn of zich hier willen vestigen en voor het talent dat voor Utrecht kiest als werkomgeving. Daarnaast is het streven om samen met de gemeente Utrecht, het zogenaamde Partner Board van Utrecht Marketing verder vorm te geven en zoveel mogelijk private partijen te betrekken bij de stad en bij Utrecht Marketing als platform van de stad.

Op donderdag 6 oktober presenteert de taskforce het ambitiedocument aan de gemeenteraad.

Datum: woensdag 28 september 2016, 16:00
Bron: Gemeente Utrecht
Categorie: Algemeen
Tags: Utrecht

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry