ACM Working Paper over conjunct meten in concentratiezaken

26/04
2016
DEN HAAG (EZPress) - Conjunct meten is een krachtige techniek dat mededingingsautoriteiten kunnen gebruiken bij het beoordelen van fusies en overnames. Met deze techniek kan men de kunstmatige aard van hypothetische vragen in stated preference enquêtes voorkomen. Conjunct metingen worden veelvuldig gedaan door commerciële bedrijven om hen te helpen bij o.a. het vaststellen van prijzen. Europese mededingingsautoriteiten maken echter nog weinig gebruik van deze techniek. In deze working paper leggen drie economen van de Autoriteit Consument en Markt uit hoe conjunct meten succesvol kan worden toegepast in concentratiezaken. De auteurs beschrijven de techniek en hoe het is toegepast in een aantal zaken. Ook delen de auteurs hun belangrijkste leerpunten bij de toepassing van deze techniek.

//Einde bericht

Bron: ACM

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: dinsdag 26 april 2016, 14:21
Bron: EZPress Algemeen
Categorie: Algemeen

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry