Procter & Gamble ziet winst dalen

05/08
2009
Het Amerikaanse Procter & Gamble (P&G), bekend van Pampers, Ariel, Duracell en Gillette, heeft in het laatste kwartaal van zijn gebroken boekjaar 18 procent minder winst gemaakt. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde kwartaalcijfers.

De nettowinst bedroeg 2,47 miljard dollar tegen 3,02 miljard dollar een jaar eerder. De winst is wel licht hoger dan verwacht. De omzet daalde met 11 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 18,7 miljard dollar. De volumes daalden met 5 procent.

Consumenten laten steeds meer de veelal duurdere merkproducten van P&G links liggen en kiezen voor goedkopere (huismerk)artikelen. Daarnaast heeft het Amerikaanse concern, dat over de hele wereld zaken doet, last van de hevig schommelende valutakoersen.

Ondanks de omzet- en winstdaling houdt P&G voor dit boekjaar vast aan de verwachting dat de winst per aandeel tussen de 3,65 en 3,80 dollar komt te liggen. Donderdag presenteert branchegenoot Unilever de cijfers over het afgelopen kwartaal.

Datum: woensdag 5 augustus 2009, 14:15
Bron:
Categorie: Economie

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry