KLM: social media experiment FlightFunding `geslaagd`

08/10
2015
AMSTERDAM - KLM is donderdag gestart met een social media experiment, genaamd FlightFunding. Iedereen kon 24 uur lang geld donderen voor een vliegticket naar Canada voor Juanita uit Schijndel. Binnen acht uur was het streefbedrag van 1200 euro binnen. Met het experiment wilde KLM de kracht van haar social media testen, meldt de luchtvaartmaatschappij.

Juanita heeft haar familie in Canada al jaren niet gezien. Ook haar kleinkind van vijf jaar heeft zij nog nooit ontmoet. Hoewel de vrouw aan het sparen was voor een ticket, heeft de reis wegens verdrietige persoonlijke omstandigheden nooit kunnen plaatsvinden. Het webcare team van KLM heeft uit een stapel inzendingen het verhaal van Juanita gekozen. Via de website flightfunding.com kon er geld gedoneerd worden.

`Natuurlijk zouden we iedereen willen helpen. Maar dat kunnen we helaas niet als bedrijf dat van de verkoop van vliegtickets leeft. Het idee voor FlightFunding is ontstaan vanuit de sterke wens dromen toch een kans te geven. Met dit social media experiment kunnen we kijken hoe ons social netwerk tegenover dit soort verzoeken staat`, zegt Karlijn Vogel-Meijer, Manager Social Media KLM.

Het concept is in samenwerking met Code d'Azur ontwikkeld. KLM gaat het experiment evalueren en bekijken of FlightFunding in de toekomst vaker kan worden ingezet.

Tags:

klm

social media

Datum: donderdag 8 oktober 2015, 22:34
Bron: Luchtvaartnieuws
Categorie: Weer en Verkeer
Tags: Amsterdam, Canada, Noord-Brabant, Noord-Holland, Schijndel

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry