Everest optimaliseert customer experience bij de Alliantie

01/04
2015
`S-HERTOGENBOSCH (EZPress) - In het kader van een in- en extern digitaliseringstraject heeft Everest, de business engineering company voor financiële dienstverleners en de overheid, woningcorporatie de Alliantie geholpen bij het optimaliseren van het proces voor het verwerken van reparatieverzoeken. Everest heeft een visuele applicatie ontworpen waarmee medewerkers van het klantcontactcentrum in maximaal vijf klikken het antwoord kunnen formuleren op reparatieverzoeken van huurders. Tevens is het voor medewerkers duidelijk of de eigen vakmannen de reparatie kunnen uitvoeren. Door deze efficiencyslag bespaart de Alliantie kosten en is de customer experience naar een hoger niveau getild.

Eén van de onderdelen van het digitaliseringstraject was het visualiseren van de beslisbomen. Om dit mogelijk te maken heeft Everest de gehele reparatieketen uitgewerkt en actief de workshops en teammeetings begeleid. Zo is in nauwe samenwerking met de Alliantie de complexe logica vertaald naar een handzame en eenvoudige tool. Dankzij deze tool wordt nu gemiddeld 80 procent van de reparaties, die de Alliantie door eigen vakmannen gedaan wil hebben, ook daadwerkelijk door eigen technici uitgevoerd. Dit getal is nog nooit zo hoog geweest. Huurders worden vaker in één keer geholpen, de contactmomenten tussen de Alliantie en de huurder zijn verkort, het aantal fouten is verminderd en een kostenbesparing is gerealiseerd.

“Wij werken al een lange tijd met Everest samen. Dat bevalt zo goed, dat we daarom ook zonder twijfel Everest weer hebben betrokken bij dit digitaliseringstraject”, aldus Peter de Regt, manager Informatisering en Automatisering bij de Alliantie. “Het werken met de mensen van Everest hebben wij altijd als een feestje ervaren.” Zijn collega Jacqueline Tan, projectmanager, vervolgt: “In de samenwerking was er nooit sprake van een klassieke klant-leveranciersrelatie. We hebben alle uitdagingen als team aangepakt en dat werkte zeer prettig. Mede hierdoor zijn de resultaten boven verwachting. Hier staat een tevreden klant.”

Rogier Vos, projectmanager bij Everest: “Wij hebben samen met de Alliantie de eerste stap gezet naar het verder digitaliseren van hun dienstverlening. Naast de implementatie van de beslisbomen voor de reparatieverzoeken gaat Everest ook andere bedrijfsprocessen optimaliseren, zoals betalingsregelingen en huuropzeggingen. We zijn blij dat we nog niet klaar zijn bij de Alliantie, want de indrukwekkende resultaten smaken absoluut naar meer!”

//Einde bericht

Bron: Everest

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distribution BV. www.ezpress.eu

Datum: woensdag 1 april 2015, 13:33
Bron: EZPress ICT
Categorie: Internet en ICT

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry