ROBIN released API voor e-commerce integratie

04/03
2014
ARNHEM (EZPress) - Vandaag lanceert ROBIN een API zodat iedere webwinkel zijn ROBIN klantenservice dashboard kan verrijken met e-commerce data, ongeacht welk e-commerce platform de webwinkel op draait.

ROBIN is een alles-in-een klantenservice app voor webwinkels. Ontwikkelaars die de API willen gebruiken om een verbinding te maken tussen een e-commerce platform en ROBIN, kunnen toegang aanvragen via de ROBIN site.

Data biedt webwinkel meer context bij klantcontact

Webwinkels die gebruik maken van Shopify, Magento of SEOshop maken nu al gebruik van de gratis integratie tussen hun e-commerce platform en hun online ROBIN klantenservice dashboard. Zo wordt informatie getoond over de bestelling, facturering en verzending. Dat voegt waardevolle context toe aan klantvragen waardoor webwinkel teams een betere en snellere service kunnen bieden aan hun online shoppers.

Het ROBIN dashboard toont ook retentie informatie zoals het bedrag dat een klant tot dan toe besteed heeft in webwinkel, het totaal aantal orders en de datum van de eerste aankoop. Dit helpt webwinkels de vragen aan de klantenservice beter te prioriteren en hun focus op terugkerende klanten te vergroten.

Naast het toevoegen van e-commerce data aan het klantprofiel door de connectie met het e-commerce platform, kunnen ontwikkelaars nu ook klantprofielen verrijken met informatie uit bijvoorbeeld CRM systemen, Business Intelligence en andere databases.

`In 2014 verwachten klanten een meer gepersonaliseerde gespreks- en winkelervaring,” zegt Patrick Speijers, CEO van ROBIN. “Door onze API maakt ROBIN het mogelijk voor webwinkels om klantprofielen te verrijken met sociale media, locatie, kledingmaat, verjaardag, coupon balans en nog veel meer. Op deze manier kent elke medewerker de klant persoonlijk.`

Een toenemend aantal e-commerce platforms

Gebruikers van Shopify, Magento en SEOshop die zich aanmelden voor ROBIN krijgen automatisch de gratis integratie met hun e-commerce platform. Onlangs was ROBIN een van de 15 apps die onderdeel waren van de launch van de BigCommerce geïntegreerde app store (oAuth). ROBIN verwacht de e-commerce order integratie voor BigCommerce de komende maanden af te ronden.

Momenteel hebben we al API-toegang verleend aan ontwikkelaars die een integratie willen bouwen voor onder andere Prestashop, Woocommerce en SumoStore.

Aan elke ontwikkelaar of organisatie die als eerste een nieuwe herbruikbare webwinkel connector maakt, biedt ROBIN een gratis Team Pro pakket voor 12 maanden, in ruil voor de broncode die op Github wordt geplaatst.

ROBIN`s Team PRO ondersteunt multi-store klantenservice. Dit houdt in dat meerdere webwinkels met meerdere e-commerce platformen verbonden en geïntegreerd kunnen met één gemakkelijk te gebruiken online klantenservice dashboard.

Datum: dinsdag 4 maart 2014, 11:00
Bron: EZPress ICT
Categorie: Internet en ICT
Tags: Arnhem, Gelderland

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry