NCRV-show goed verkocht in Cannes

12/10
2009
CANNES (ANP) - Het NCRV-programma Achter de Voordeur is tijdens de internationale tv-beurs Mipcom in Cannes verkocht aan acht landen. Australië, Frankrijk, Spanje, Italië, Polen, Denemarken, Noorwegen en Zweden gaan hun eigen versie maken van het programma, meldde een NCRV-woordvoerster maandag. Daarnaast heeft een groot aantal andere landen al belangstelling getoond. In Achter de Voordeur leren buren elkaar beter kennen. Op basis van slechts een foto kunnen straatgenoten aangeven wat ze weten of denken van hun buur. Vervolgens krijgen ze de sleutel om in het huis van de onbekende buurman of buurvrouw een kijkje te nemen. Tijdens deze 'bezichtiging' krijgen ze een dvd te zien waarop de buur zijn of haar levensverhaal vertelt. Uiteindelijk ontmoeten de buren elkaar. ,,Op deze manier worden gaandeweg allerlei vooroordelen en aannames ontzenuwd'', legt de zegsvrouw uit.

Het tweede seizoen van Achter de voordeur is net afgelopen. De reeks trok gemiddeld 470.000 kijkers, ruim 100.000 meer dan in het eerste seizoen.

Datum: maandag 12 oktober 2009, 15:39
Bron: Metro Entertainment
Categorie: Entertainment
Tags: Buren, Denemarken, Frankrijk, Gelderland, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden

Gerelateerde berichten:

Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.


Website by Web Chemistry